8 creatieve manieren om embedded tweets te gebruiken

twitter-312464_960_720Met embedded tweets is het mogelijk om tweets op je website of blog te publiceren. Hierdoor deel je twitterberichten zonder dat gebruikers je website of blog verlaten. Dit is dus een handige manier om een groter publiek bij je twitterconversaties te betrekken. De embedded tweet heeft zelfs interactieve mogelijkheden.

Via een embedded tweet  kunnen bezoekers van je website of blog post:

– Op de tweet antwoorden en aan de conversatie deelnemen.
– De discussie delen door te retweeten.
– De tweet als favoriet aanwijzen.
– Het twitterprofiel van de twitteraar zien.
– De twitteraar volgen.
– Antwoorden bekijken door op de tweetdatum te klikken.

Voordelen van embedded tweets
Embedded tweets komen goed naar voren op de website omdat ze grafische elementen bevatten en daardoor een eyecatcher zijn voor bezoekers.

Wanneer je één van de antwoorden uit een discussie wilt tweeten, komt ook de originele tweet tevoorschijn zodat je de hele conversatie kunt volgen.

Met gebruik van pic.twitter.com en YouTube ben je er zeker van dat foto’s en video’s in tweets direct zichtbaar zijn.

Embedded tweets creëren
Een embedded tweet maak je door een speciale HTML code in je website of blog post te plaatsen. Deze code is ook te gebruiken voor alles waar HTML codes toepasbaar zijn, zoals in e-mail handtekeningen.

Voordat je een HTML code gaat gebruiken, is het belangrijk om te weten waar je de embedded tweet gaat invoegen.

Op de volgende manier maak je een HTML code aan voor een embedded tweet:

1. Zoek een tweet op Twitter.com die je wilt embedden.
2. Schuif je muis over de tweet en klik op de Expand optie.
3. Klik op Details. Twitter laat de tweet op zijn eigen pagina zien.
4. Klik op Embed this tweet. Twitter opent het scherm Embed this tweet.
5. Kies de uitlijning voor je tweet: links, rechts of gecentreerd. Twitter past de HTML code aan met de keuze van je uitlijning. Als je kiest voor None, wordt de block quote stijl gebruikt van je website of blog.
6. Selecteer de HTML code.
7. Kopieer de HTML code en plak het in je website, blog of andere locatie.

Creatief gebruik van embedded tweets
We omschrijven hieronder acht manieren om embedded tweets te gebruiken. Deze handige tips kwamen we tegen op Socialmediaexaminer.com.

#1: Plaats berichten van klanten als testimonials op je website
Tweets van klanten zijn voor een bedrijf goed bruikbaar door ze als testimonials op je site te plaatsen. Embedded tweets geven de mogelijkheid om één tweet tegelijk te plaatsen, in plaats van een hele lijst met bijvoorbeeld de Twitter widget.

#2: Uitnodigingen delen voor evenementen
Organiseer je wel eens zakelijke evenementen? De meeste mensen delen uitnodigingen voor evenementen met hun twittervrienden. Je kunt de uitnodigingstweet aan een blog post toevoegen of aan een lijst met aankomende evenementen op de website. Bezoekers kunnen vervolgens de uitnodiging van het evenement tonen, de tweet delen of beantwoorden met vragen.

#3: Voeg meningen en ideeën van anderen toe aan je blog posts
Veel bloggers ontvangen meningen en quotes van andere mensen in hun blog posts. Nu is het mogelijk om tweets van anderen te embedden in je blog. Op deze manier komen lezers in contact met nieuwe mensen via Twitter en kunnen ze deelnemen aan discussies op je blog.

#4: Een twitterdiscussie voortzetten in een blog post
Vaak geeft een twitterconversatie inspiratie voor het schrijven van een blog post. Het is mogelijk om een deel van de discussie te embedden in je blog en daarmee meer mensen te bereiken dan via de originele twitterdiscussie.

#5: Highlights van een tweetchat naar voren brengen
Tweetchat is een populaire manier om van ideeën te wisselen binnen een chatgroep. De gesprekken gaan vaak snel en ze verdwijnen in de tijdlijn van Twitter.

Je kunt de highlights van de tweetchats in je blog post of website opnemen. Op deze manier kun je de hoofdpunten uit de chat met de groep delen.

#6: Reacties die tijdens een evenement zijn gegeven delen
Veel conferenties hebben een Twitter display die reacties toont en waarop discussies gaande zijn tijdens het evenement. Met embedded tweets kun je reacties selecteren en delen op de website van het evenement of de blog.

Een tweetup is een persoonlijke meeting tussen meerdere gebruikers over een onderwerp. Wanneer je een tweetup beheert voor een bedrijf, kun je de tweets opvangen die tijdens het gesprek zijn gemaakt. De berichten plaats je op de website of in een blog post over de bijeenkomst.

#7: Reacties van publiek delen tijdens een training, webinar of andere aangelegenheid
Heb je na een trainingssessie, webinar of andere aangelegenheid spontane complimenten ontvangen over producten en diensten? Bewaar deze tweets en embed ze in publicatiemateriaal van volgende trainingssessies. De tweets laten dan zien wat mensen leuk of juist minder leuk vonden aan de laatste sessies.

Sprekers van een evenement worden vaak via een tweet gequote door de doelgroep. Vaak geeft de twitteraar zijn eigen mening erbij. Plaats deze tweets als testimonials op je website om het presentatiesucces van de spreker te tonen.

#8: Voeg een tweet toe aan je e-mail handtekening
In je zakelijke e-mail handtekeningen heb je een kleine ruimte beschikbaar om een goede indruk achter te laten. Het is een idee om een embed tweet te plaatsen van een positieve reactie van de klant. Hiermee beïnvloed je de kans op een deal met andere potentiële klanten. Een ander idee is om een tweet toe te voegen van een evenement dat binnenkort plaatsvindt. Dit is een manier om mensen te bereiken met wie je hebt gecorrespondeerd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *